دنیای ما

چگونه لباس پوشیدن به نوزاد.....

1391/9/25 12:17
نویسنده : Nana
284 بازدید
اشتراک گذاری

با لباسهای راحت شروع کنید. هفته های اول که بدن کودکتان کوچک و شل است و نیز زمانی است که مرتب مجبور به عوض کردن کهنه او هستید از پوشاندن لباسهای زیبا که سرتاسر آن از دگمه و یا وسایل تزئینی دیگر تشکیل شده است خودداری کنید. بهترین نوع لباس یکسره برای نوزاد کیسه خواب است پیرانهای گشاد که در جلو دگمه دارد و شلوارهایی که عوض کردن آن راحت باشد.

سر او را بپوشانید. در ماههای اول هنگامیکه کودک را بیرون می برید سرکودک را با یک کلاه نخی بپوشانید. حتی در تابستان و بعد از آن در ماههای سردتر و نیز اگرکودکتان موی کمی دارد او را بدون کلاه در معرض هوای آزاد قرار ندهید. کلاههای لبه دار برای زمانی مناسبت است که کودک بتواند سرش را نگهدارد . اگر از همان آغاز زندگی از کلاه استفاده کنید، به کلاه عادت می کند و بعدها که برای محافظت از سرما یا آفتاب روی سر او کلاه می گذارید مشکلی بوجود نمی آید.

هرچقدر خودتان لباس می پوشید به کودک یک لباس اضافه بیشتر بپوشایند. مثلا اگر پیراهن آستین دار برای شما مناسب است به کودک یک ژاکت هم بپوشانید. مخصوصاکودکان نارس و آنهایی که وزنشان کمتر از 4.5 کیلوگرم است به لباس اضافه نیاز دارند. برای حفظ گرمای بدن بهترین لباس برای تماس مستقیم با پوست زیرپوش نخی است.
برای روی لباسها یک پتوی کودک لازم است زیرا با تغییر دما می توان آن را برداشت.

لباس نخی انتخاب کنید.لباسهای نخی راحتتر هستند و باعثث ایجاد جوش روی پوست کودک نمی شوند. برای لباس خواب کودک لباسهای صد درصد نخی مناسب تر است و نیز نسبت به لباسهای پلی استر کمتر خش خش می کند.

فوت و فن لباس پوشیدن . قبل از پوشانیدن لباس به نوزاد همه دگمه های آن را باز کنید. برای اینکه دستش را داخل آستین کنید اول دست خودتان را از خارج لباس وارد آن کنید و بعد دست کودک را بگیرید و آستین لباس را روی دستش بکشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دنیای ما می باشد