دنیای ما

بهترين درمان بريدگي يا خراش پوست كودك....

1391/11/8 13:43
نویسنده : Nana
251 بازدید
اشتراک گذاری

دست‌هايتان را خوب بشوييد، سپس محل جراحت را بررسي كنيد. اگر زخم خونريزي دارد، با يك باند يا حوله تميز روي آن به طور مستقيم فشار بياوريد تا بند بيايد. (اگر پس از ده دقيقه فشار مستقيم خونريزي بند نيامد، كودك خود را به اورژانس برسانيد.)

 پس از توقف خونريزي، بررسي كنيد كه آيا شيشه، آشغال يا هرگونه جسم خارجي ديگر در زخم باقي مانده است يا خير. اگر چيزي ديديد، سعي كنيد آن را با جريان آب سرد بيرون بياوريد. اگر نتيجه نداد، با استفاده از موچين به دقت آن را خارج كنيد.

 سپس زخم را به آرامي با صابون و آب گرم خوب بشوييد و با استفاده از يك پارچه تميز به آرامي خشك كنيد. اگر كودك اجازه نمي‌دهد زخمش را بشوييد، از او بخواهيد آن را در يك ظرف بزرگ پر شده از آب فرو ببرد ت تميز شود.

 فوت كردن روي زخم مي‌تواند موجب آرام شدن كودك شود اما كار درستي نيست زيرا مي‌تواند ميكروب‌هاي بيشتري، از جمله باكتريهاي دهان را وارد آن كند.

بهترين راه براي پانسمان يك بريدگي يا خراش چيست؟

بريدگي‌ها يا خراش‌هاي كوچك اگر در معرض هواي آزاد قرار بگيرند، زودتر خوب مي‌شوند؛ لذا مي‌توانيد از باندپيچي صرف‌نظر كنيد مگر اينكه زخم در منطقه‌اي باشد كه احتمال آلوده شدن آن يا كثيف كردن لباس‌هاي كودك وجود داشته باشد.

چگونه مي‌توانم درد را كاهش دهم؟

اگر كودك شما درد دارد، مي‌توانيد يك مسكن مخصوص كودكان مانند استامينوفن يا ايبوپروفن كودكان به او بدهيد. همان مقداري از دارو را مصرف كنيد كه روي برچسب آن نوشته شده است. هرگز به كودك خود آسپيرين ندهيد زيرا مي‌تواند در كودكاني كه بيماري ويروسي دارند، يك مشكل نادر اما جدي به نام سندرم رايز (Reye's Syndrome) ايجاد كند.

چه وقت بايد با پزشك تماس بگيرم؟

اگر پس از 10 دقيقه فشار محكم، خونريزي متوقف نشد، كودك را به اورژانس برسانيد. همچنين اگر فكر مي‌كنيد كودك به بخيه نياز دارد يا يك شيء خارجي (مثلا آشغال يا سنگ‌ريزه) در زخم گير افتاده كه نمي‌توانيد با اقدامات ذكر شده و براحتي آن را بيرون بياوريد، حتما او را به اورژانس ببريد.

يك بريدگي چه وقت به بخيه نياز دارد؟

بريدگي‌هايي كه عميق و باز به نظر برسند، خصوصا اگر پوست لبه‌هاي بريدگي نامنظم شكاف خورده باشد، احتمالا به بخيه نياز دارند. مواردي كه احتمالا به بخيه نياز دارند عبارتند از بريدگي‌هاي روي صورت و روي قسمت‌هايي از بدن كه عضله آنها كشيده است يا با حركت سفت مي‌شود، مثل كف دست‌ها و انگشت‌ها.

منبع:ninisite.com


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

رومینا
22 دی 91 17:55
نا نا جون بازم ممنون از مطالبی که میزاری


سلام عزیزم مرسی.


رومینا جان برای غذا دادن به رادوین از اسباب بازی وچیز هایی که بهش علاقه داره استفاده کن ومشغولش کن.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دنیای ما می باشد